SKA det vara så svårt ...

..
.....att borra det första hålet i väggen, att slå i första spiken ??
Ska tavlan verkligen sitta här, tänk om det blir snett, fult ? Tänk om jag slinter med borret(ja, det heter faktiskt så...borret alltså) så den blir en reva i väggen ?
Är det nån som känner igen sig ?
Sen ska man ut o leta balkongmöbler....Frugan vill ha ett mosaikbord, gärna blått. Ok hon får destämma bord om jag får bestämma stolar. Men vad har man för stolar till ett mosaikbord ? INTE såna där i järn iaf. OK dom är snygga med en plåga att sitta på. Hmmmmmm
Idag ska jag iaf komma till skott och sätta fast pilastern mot en vägg. Frugan är på IKKIS och köper en ram. Vi har köpt filmaffischer med Bogart och Zorro. Ska rama in dom i var sin ekram och spika (HUUUUUUUU, nu blir det hål i väggen igen) upp dom ovanför stereon.
Det gäller att tänka till ordentligt var man ska sätta upp grejorna så det inte blir så att man gör hål överallt...Är jag petig, nojig ? Ja förmodligen. Det finns ju viktigare saker att oroa sig för här i världen; den globala uppvärmningen, krig, får man verkligen pancreascancer av snus osv. Men på nåt sätt är det skönt att skita i dom sakerna ibland och oroa sig för mer triviala saker....eller ? Efter att ha läst morgontidningarna och kollat nyheterna känns det lite skönt att oroa sig för lite triviala saker tycker iaf jag.

Kommentarer
Postat av: Borthy

Alltid lika kul att höra om dina vardagsbekymmer! Tror att tavlor generellt skall hänga lägre än man tror, tänk på det vid uppspikning! Det är en killer att börja hänga tavlor på nya väggar! IKKIS var ett nytt namn för mig på ett ställe jag är väl förtrogen med! Jag har inte fått Pancreascanser ännu vad jag vet men jag har ju slutat... tror du klarar dig också, hoppas. Kram.

2007-05-11 @ 14:17:05
Postat av: Monika

Man ska absolut satsa på bekväma möbler! Stolarna ska vara sköna att sitta på. Du har säkert en sån där jättestor balkong, men min är rätt liten så jag har en träsoffa med dyna och kuddar som är skön att sitta i, man kan lägga upp benen om man sitter och läser till exempel. Men ska jag ha gäster så får de dels inte vara mer än ett par stycken och då får man ta ut någon extra stol från köket. Men jag använder min balkong mest för egen rekreation. Har till och med sovit i nämnda soffa ibland både på dagar mellan nattjobb och varma sommarnätter.

2007-05-11 @ 15:46:55
URL: http://blogg.aftonbladet.se/53
Postat av: Jada

Håller med Monika, satsa på sköna stolar, har ni tråkiga gäster ni vill bli av med ta järnstolar....Hmm undrar vilka stolar man skulle få sitta på....

2007-05-13 @ 12:15:14
URL: http://jada.blogg.se
Postat av: Janne

Du skulle få ligga i en vilstol

2007-05-13 @ 15:51:18
Postat av: Jada till majjanw

Underbart när ska jag komma????

2007-05-13 @ 16:09:25
Postat av: Borthy

Var får jag sitta?

2007-05-14 @ 03:19:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0