Non vestimentum virum ornat, sed vir vestimentum

Har jag blivit en gammal stöt ?? Gick ner till det beryktade SoFo för att inte ont anande ta en fika och bara flanera o ha det bra idag. Men jävlar vad jag har blivit ute(om jag nu nånsin varit inne ??) Dessa stylade människor, JESUS !!! Nu gäller tydligen en för liten hatt, skitstora solbrillor, så man ser ut som en geting i för liten hatt, vad nu en geting ska ha en hatt för? För korta aningen uppvikta, förmodligen skitdyra, jeans, trång skitful kavaj och BOWLINGSKOR med strumpor som absolut INTE passar till dom övriga kläderna. För första gången på länge kände jag mig uttittad pga av min klädsel. Jeans, t-shirt UTAN tryck, jeansjacka, boots.
När jag beställde kaffe tittade den lilla damen, iklädd för trånga jeans(hur faaan fick hon på sig dom??)  bowlingskjorta, och vita träskor, frågande på mig och förklarade att som inte haaaaaaaaaar sånt kaffe som jag ville ha. Jag ville bara ha en svart kopp fika liksom, utan dom har baaaara Latte, moccachino, espresso, kaffe med chokladsmak???, osv.
Vad fan har hänt ?? Kan nån förklara plzz
En snubbe hade NÅLAT fast skjortsnibbarna på skjortan så dom skulle ligga pressade mot den lilla fågelbröstkorgen.... och sedan när pojken träffade en polare lyfte dom på hattarna och tog i hand.....inget tjena tjena, läget där inte. Och barret sen.........ANSTRÄNGER dom sig för att få det att se så otvättat ut som möjligt eller ??
Det där lät va ? En medelålders mans stilla tankar på ett utefik i SoFo våren 2007
Men kom igen nu...mkt kan jag hajja MEN KAFFE MED CHOKLADSMAK????  Hallå !!!!!!

Kommentarer
Postat av: Borthy

Fan! Vad har hänt? Jag tycker du har jätte snygga nya skor! Tror att du får både godare och trevligare fikastund med tanterna i parken! Ta med en termos och baka en sockerkaka och bjud på så har du din fika-framtid säkrad! Det finns väl en anledning förutom hundarna att tanterna tog sitt fika ute i parken och inte på tönt-fik, de är helt enkelt schyssta damer! Kram

2007-05-08 @ 09:16:36
URL: http://www.borthy.blogg.se
Postat av: Janne

Jepp, helt riktigt

2007-05-08 @ 09:25:48
Postat av: Borthy

När jag fyller 40 behöver jag nog ett latinsk lexikon också.... vad kan detta betyda?

2007-05-08 @ 12:31:57
Postat av: Janne

Borthy: "om smaken ska man inte diskutera"

2007-05-09 @ 09:20:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0