Hur ska jag hinna ??

Hur ska jag hinna börja jobba igen nu när min ledighet snart är slut ? So much to do, but so little time ??
Man har  fullt upp HELA dagarna.....med en massa kul o allmänbildande saker. Jag kan, efter att varit ute i prken med Elvis och fikat med TANTERNA, gå hem o käka frukost, fika och i lugn och ro läsa ALLA dagstidningar på nätet. Då blir man ju allmänbildad, eller hur ? Läsa en bra bok, gärna Lundell. Ja jag vet....killböcker, kanske lite sexistisk ibland och grabbig. Men vaddå ? Jag ÄR ju grabb, sist jag kollade iaf. Lundell och jag har mkt gemensamt, han vet inte om det bara o jag tror att jag skiter i att berätta det för honom. NEJ ! jag menar INTE spriten utan alla funderingar och KVINNOR, dessa härliga, underbara och TOTALT oförutsägbara MÄNNISKOR.
Sen kan man ju gå promenader och kolla in söders historia. För att få ut mest av det bör man ha läst P-A
Fogelströms böcker om söder. DÅ får dom liv vill jag lova. Funderar även att skaffa abonemang på folkoperan på Hornsgatan. LITE kulturell måste man vara antar jag, eller hur ?
Idag ska jag nog ta en prommis upp till Tavastgatan, Bastugatan och däromkring, sätta mig och glo över vattnet och bara VARA......
Ja ni hajjar själva..HUR SKA JAG HINNA BÖRJA JOBBA IGEN ? Jag får nog förtidpensionera mig tror jag.
An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur - Kom och tänka på detta ordspråk när jag läste tidningarna i morse.
Ta hand om er så kanske vi ses snart

Kommentarer
Postat av: Jada

Jag förstår dig, jag hinner inte heller jobba även om jag inte varit ledig....Det låter mycket trevligare o fika o vara ute med hunden än o vara här. Men jag saknar dig på jobbet!
Njut av de sista dagarna så syns vi snart!

2007-05-09 @ 12:25:26
Postat av: Borthy

Saknar dig också! Ditt liv låter så mysigt och skönt! Jag vill också! Själv är jag inne i ett rejält jobb-stim nu. Skulle man kunna få lite översättningar någon gång på dina ordspråk? Jag fattar ju ingenting! Du kan få en ny kompis att blogga med också. Han är en av oss! Och har samma gym-intresse som du, i varjefall tror jag det, ser så ut på kroppen! www.matass.blogg.se

2007-05-09 @ 14:21:16
Postat av: Monika

Jag vill också fika och promenera. Per-Anders F:s böcker är det länge sedan jag läste. Kan du inte starta en läsecirkel på jobbet? Man läser samma bok och sedan träffas man och pratar om boken. Formerna kan vara väldigt fria och det är helt ok att ses på ett fik, en pub osv. Är man 5 eller fler kan man få visst bidrag till studiecirkel. Tänk på det Janne! För visst vore det väl rätt kul med lite IRL också!

2007-05-10 @ 11:07:21
URL: http://blogg.aftonbladet.se/53
Postat av: Janne

Monika: Det har jag aldrig ens tänkt på skitkul ide. Kan vi starta den tillsammans ?
Vore ju tex kul att läsa tex Fogelström och undertiden kanske besöka dom platser han skriver om ? Vad tror du om det ?

2007-05-10 @ 14:01:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0