En ny härlig morgon

Vad är det för fel på mig ? Vaknar 0700, hunden tittar yrvaket upp och undrar vad fan jag håller på med. Jag hoppar upp som en gasell (nåja...noshörning då), sätter på Hurran, (det är INTE frugan för hon är på väg hem från sitt jobb, utan kaffebryggaren) kör en kattvätt, filar gaddarna. Tar en kopp på balkongen. Allt medan Elvis käkar frukost, stillsamt funderande på vad det är för fel på husse som verkar så konstig. Han går omkring och låter konstigt(visslar). Ja ja tänker nog Elvis, husse lugnar sig nog om jag går ut med honom i Tantoparken så han får träffa en massa gulliga mattar...nej, hundar he he.
Sagt o gjort, mot Tanto bär det av. Nu verkar husse ha lugnat ner sig lite när jag har kissat och bajsat och hälsat på fyra mattar, nej hundar menar jag.
Jag såg  nog att husse tog fram den dära grejen han drar genom pälsen på mig ibland(trimkammen), men det är lugnt för då får jag ju godis och så en massa beröm. Undrar varför,?? Det är ju bara skönt ju, men jag håller nog truten så han inte ändrar sig.
När vi kommit hem har matte dukat frukost och sitter i soffan o kollar TV, nu kommer jag få en massa klappar igen innan hon försvinner in i det där stället som jag sov i natt. Då blir husse o jag solo igen. Men han sätter sig säkert vid den dära platta grejen (datorn) och låter, klick, klick klick....han verkar tycka om det så jag lägger mig nog vid hans fötter och slaggar ett tag till, för nu verkar husse ha lugnat ner sig :-)


Kommentarer
Postat av: Borthy!

Vad mysigt det låter! Avundsjuk på dig och Elvis! (Inte visste jag att du sätter på kaffebryggare? Usch på mig!)
Hur länge till kommer du vara ledig? Vill du ha blomstertobakplantor till din balkong? De är ännu små men snart så!

2007-05-03 @ 14:14:19
Postat av: Monika

Låter skönt med morgonpromenader i Tanto. Ha det bra tills vi ses igen!

2007-05-03 @ 16:47:21
URL: http://blogg.aftonbladet.se/53
Postat av: Janne

Borthy: Ja, jättegärna. Du är så snäll så man smälter.....och söt :-)
Monika: Vi ses om ett par veckor. Hoppas du o dina kollegor är kvar länge hos oss

2007-05-03 @ 17:43:01
Postat av: majjanw

Men Borthy då, lovar du runt MINA plantor. Usch, svikare...

2007-05-03 @ 18:26:58
URL: http://majjanw.blogg.se
Postat av: Borthy till Darr och Vibrato!

Plantor finns det så det räcker till många! Det ska bli mig ett sant nöjje att ge dem extra mycket kärlek och omsorg så att de börjar växa frodigt och jag kan adoptera bort dem till er mina kära vänner! kram

2007-05-03 @ 20:07:18
Postat av: Janne

Tack Janne! Mig får ni i alla fall dras med till sista september och blir jag erbjuden förlängning kommer jag att tacka ja till det. Jag kanontrivs hos er!

2007-05-04 @ 00:01:57
URL: http://blogg.aftonbladet.se/53
Postat av: Borthy

Blev fel på min rubrik igår som ni ser ovan, hela bloggväsendet var problematiskt igår men nu är det på gång igen, systemet alltså, bloggnördarna är det aldrig ploblem med!

2007-05-04 @ 08:22:38
Postat av: Monika

Ja, precis! Min rubrik blev ju också fel.

2007-05-04 @ 09:47:44
URL: http://blogg.aftonbladet.se/53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0