Contraria contrariis curantur ??

Ibland blir jag så less på människorna. ( En del iaf) Strindberg hade rätt när han skrev att "det är synd om människan"
Hur tänkte han ?? Ja han som gick in i RFSL´s lokaler och slog baksidan på en yxa i skallen på en tjej. Vad ville han uppnå med det ? Utrota HBT människorna eller få dom att "vakta upp" och bli straighta ? Eller hade han något annat ädelt motiv ?
När ska vi lära oss att låta folk bli kära i vem dom vill, ha sex med vem dom vill (så länge det råder concensus) Måste man lägga sig i sådana saker ? Finns det verkligen inte viktigare saker att lägga ner tid och energi på ?
När ska en del fatta att "dom där" går INTE att bota...det ÄR ingen sjukdom. Iofs så togs sjukdomsbegreppet inte bort föränn i mitten av 70-talet men iaf. Fast jag tror att "dom där" redan visste att det inte var en sjukdom redan långt innan det togs bort som sjukdomsbegrepp.
Kan vi försöka se på varandra som människor och individer istället för att döma efter hur man ser ut, vem man blir kär i osv ? Vore det inte mkt enklare ? Jag tror det iaf.
Och till er som tror att jorden på nåt sätt skulle bli underbefoklad om man släpper fram "dom där"  så kan jag trösta er för att:
1. Det kommer ALLTID att finnas HBT personer
2. Det kommer ALLTID att finnas straighta
3. Det kommer alltid att finnas folk som inte tycker som du
4. Det kommer alltid att finnas oliktänkande
5. Det kommer alltid att finnas idioter som tror att dom kan bota "dom där"
6: Men dom kommer ALDRIG att lyckas.......
7. Det kommer ALLTID att födas barn
8. Det kommer ALLTID att finnas svält
9. Det kommer ALLTID att finnas orättvisor
10. Det kommer ALLTID att finnas människor som har förstått att det här men dom är för få......
11. Det kommer ALLTID att finnas dom få som verkligen försöker göra nåt bra här i världen
12. Det kommer ALLTID att finnas toleranta människor, men dom är för få....

SÅ SLUTA SLÅ MÄNNISKOR MED YXOR OSV.  INGET !!!! BLIR BÄTTRE AV DET.........................FAKTISKT

Kommentarer
Postat av: Monika

Jag blir också trött och ledsen av all intollerans och allt våld mot människor bara för att de inte är som man själv.

2007-05-29 @ 13:50:36
URL: http://blogg.aftonbladet.se/53
Postat av: Jada

Håller med dig! Själv är jag så tolerant att det nästan är obehagligt.

2007-05-30 @ 12:39:00
Postat av: Borthy

En människa som gör något sådan måste vara helt sjuk i huvudet och då menar jag inte bara pucko utan må jäkligt dåligt så han helt tappat omdömet! Kanske han själv är rädd för och inter kan hantera sin läggning? Nej, jag kan inte sätta mig in i hur man tänker när man gör sådana handlingar.....

2007-05-31 @ 12:54:25
Postat av: Borthy

Tja! Hur var resan? Kram B

2007-06-03 @ 16:00:56
URL: http://borthy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0