Crea diem !!

Japp, det tänkte jag göra igår. Satt och surfade runt lite planlöst på webben. Såg att det fanns spökvandring och mordvandring i gamla stan. Coolt tänkte man. Jag väljer mordvandring ! Det utlovades mkt spännande händelser och skådespeleri under vandringen. Vem gillar inte sånt ?
Sagt och gjort tog fru och vovve med mig på NK-epressen (43:an alltså) som går alldeles utanför dörren, ner till Räntmästartrappan och knallade upp till Stortorget där vandringen skulle börja. MASSOR med folk; turister, barnfamiljer osv. Efter att livgardet hade slutat spela skulle vandringen börja.
Redan vid inledningen av vandringen blev jag besviken !!! Oengagerade "skådespelare", tunnt innehåll osv så efter 45 minuter gav vi upp. Knallade mot slussen med en jätteglad hund och vinsugen fru.....tog oss till OT (Oliwer Twist) och fick in två iskalla glas med vitt vin...............GOTT! Elvis fick en stor skål med vatten. Sen kommer en tjej och ger mig en jättekram !!!! Vad i HEL------VETE ?? VEM ÄR HON ??
Efter lite bryderi kom jag på vem det var, fast ca 20 kg smalare.........det var en tjej som jag jobbade ihop med på SIM-C för några år sedan. KUL...världen är ibland liten, eller hur ?
Idag ska vi nor gå ner och kolla fartygen vid skeppsbron....TALL SHIP RACE om vädret tillåter.
Take Care U all

Kommentarer
Postat av: Monika

Ska du gå på vandringar i Gamla Stan så se till att det är Ulf Haage som är guide. Han är väldigt duktig och jobbar åt Gamla Stan-sällskapet.
OT är ett av mina favvotillhåll. Kanske vi ska försöka sammanstråla där i höst?

2007-07-29 @ 12:29:05
URL: http://blogg.aftonbladet.se/53
Postat av: Janne

Tack för tipset
Visst kan vi sammanstråla där nån gång, gärna

2007-07-29 @ 22:08:30
Postat av: Borthy

Oj vad kul att du är tillbaka igen! Har verkligen saknat dig! Nu ska det bli kul att föla din blogg igen! Carpe Diem vet ju till och med jag vad det betyder! Jag ska lära dig med bilderna och med tiden skall din bakgrund i bloggen bestå av skivstänger, den ska pimpas om du vill! Man kan inte få allt förresten... du fick en trist utflykt men en vintörstig hund och en glad fru? Det kunde väl varit värre? Låter trevligt! Kram

2007-07-30 @ 16:23:27
URL: http://borthy.blogg.se
Postat av: Janne

Crea diem betyder skapa Din dag
Carpe diem betyder fånga dagen. En liiten men nog så viktig skillnad

2007-07-30 @ 18:24:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0