JAG SJUK ??? NÄÄÄÄÄÄÄ

Vilken dag det var igår.......JISSES
När jag kom till jobbet gjorde jag som jag brukar.........nämligen ÄTER !!! Men vad händer ? Jo en kort stund efter den goda ostkakan har landat i magen och jag sitter o väntar pa att rapporten ska börja känner jag mig lite konstig. EN arbetspolare kommer in o frågar hur jag mår.................inget vidare svarar jag. NÄ jag ser det du är ju grå i ansiktet. Efter detta kommer jag bra ihåg bitvis vad som hände. Men det blev iaf så att jag blev nerkörd till Akuten, prover togs och det visade sig att jag hade ett förhöjt Troponin (ett hjärtinfarktsprov).Så jag blev inlagd på MAVA. Tänka sig. Uppkopplad på telemetri, fick INTE lämna avdelningen.
Så småningom sjönk Troponin till mer normala nivåer och efter lite övertalning fick jag lämna sjukhuset 2230 på kvällen. Där ser man...............NO ONE LIVES 4EVER. Nu ska jag utredas med bl a arbetsEKG o en del andra grejor.
Men en lite lustig händelse hände iaf:
När jag går ut i korridoren, intrasslad i hängande EKG sladdar tycker jag mig känna igen en farbror på en bår.........Det är min X-svärfar som hamnar på samma rum som mig. Så man hade iaf mkt att prata om så tiden gick rätt snabbt.
Till sist:
Tack kära Helen, Merja, Stefan och MIA som hjälpte mig. Ni är Guld värda

Kommentarer
Postat av: Jada

Du ligger lite lågt med träningen nu då va?
Sköt om dig!

2007-08-06 @ 14:27:42
Postat av: Borthy

Sjönt att det var segt virke i dig! Jag tycker dock som Jada att just din träning måste softas ned lite till du är utredd. Du måste räcka länge för du ger mig ju livskraft med världens vakraste komplimanger bland annat! Kram

2007-08-18 @ 11:07:38
URL: http://borthy.blogg.se
Postat av: Janne

;-) vad ska man göra då med en så vacker Kvinna på jobbet ?

2007-08-19 @ 12:34:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0