Dax att pimpa hemmet

Lååååångt projekt, men vi har iaf kommit igång ordentligt. Ja ja jag vet, vi fick vara med och bestämma färger och inredning när vi köpte lägenheten. Men efter ett tag kommer man på att det inte riktigt blev som man hade tänkt sig. Kollade på väggfärger på små lappar, köket på ritningar osv. Men nu har vi bott här snart 4 månader och det är dax att börja pimpa på allvar. Köket är i stort sett klart. Har byggt in ugn och micro image24, så nu ska lampa sättas upp senare i kväll
image25

ojsan frugans fruksotmacka kom visst med och Elvis står som vanligt och dreglar
image26

Jag får återkomma när lampan är uppsatt. Måste först till järnia och köpa plugg och krok samt ev längre elsaldd bara.

Så småningom ska vi byta färg på fondväggen i vardagsrummet
image27
men det får bli när höstmörkret smyger sig på. Nån som har förslag på färg ? Jag hade tänkt mig brun, frun kaffe latte......vi får som sagt se
Tace care

Kommentarer
Postat av: Borthy

Jättekul att se bilder! Fan vad snyggt ni har hemma! Innan du skrev brun tänkte jag brun men jag håller med du, latte blir för ljust och mesigt, skall vara mörkare brun och sedan kritvita detaljer som ljus och sådant på bordet! Har vi samma smak?
Fan så min blogg blev häromnatten! Vi raderade den helt och kvar fanns bara dödskallar och vinrött när jag vaknade! Skrattade så jag tjöt! Kram och sköt om dig. Ses.

2007-08-21 @ 11:33:17
URL: http://borthy.blogg.se
Postat av: tlh

Soffan ser ju ut som det som står hos oss hemma. Jag fundera lite om färgförslaget.

2007-08-21 @ 12:30:23
Postat av: Janne

Borthy: Vi verkar ha samma smak :-)
tlh: gör det tips är alltid välkommet. Ska vi göra slag av middagen så småningom då ?

2007-08-21 @ 14:12:50
Postat av: Borthy

Tycker du kan sy om kuddarna till mörkt vinröda sedan när du målat! ...fast jag tycker redan ni har jäkligt fint hemma!

2007-08-23 @ 00:25:50
URL: http://borthy.blogg.se
Postat av: Janne

Hörru bruden !!! Vi har faktiskt tänkt att köpa sådan kuddar du föreslår......och tack

2007-08-23 @ 00:55:45
Postat av: Monika

Va söt Elvis är!

2007-08-27 @ 11:48:12
URL: http://blogg.aftonbladet.se/53
Postat av: tlh

Jag skulle nog föreslår någon mörkröd färg. Vi kan ju prata på jobbet om middagen.

2007-09-07 @ 18:37:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0