FLYTT PÅ G

Ja, nu är det full fart bland flyttkartonger o annan bråte. Skruvar o spikar ska dras ur väggar, porslin ska packas ner, tvätt ska tvättas, tavlor slås in i fina förpackningar, frys skall frostas av, kylskåp ska tömmas o rengöras. Det blir till att käka middag på papptallrikar ett par dagar.
Mitt i allt detta kutar Elvis (vovven) runt och tittar sig oroligt omkring. Han fattar inte riktigt vad som händer. Verkar tro att han ska bli ensam kvar i huset. Förmodlingen min mänskliga tolkning som inte alls stämmer. Men det är knepigt med hundspråk. Closed-loop-communication fungerar inte så bra på ett verbalt plan med en hund har jag upptäckt. Han kanske bara är upprörd över att hans territorium raseras nu, vem vet. Men det ordnar sig säkert.
Det är ju inte helt säkert att jag hinner blogga nåt mer innan flytten är färdig. Då får man välan höppes att internätet funkar. Fast det är nog bäst att betala alla räkningar i morgon så man inte får fogden i arslet he he.
Återkommer så fort jag bara hinner och kan för nu är man fast i bloggens värld, DET trodde jag aldrig om mig.
Förresten är det NÅN som vet hur jag laddar upp bilder här, ickedatanörd som man är ?
Ha det bäst allihopa så synd vi snart

Kommentarer
Postat av: Borthy

Vad heter "Handväskan är rensad" på latin? Något liknande som "Tärningen är kastad"?
När du ska gör a ditt inlägg finns en liten ruta mellan rubriken och inlägget, i fältet där i mellan. " rycka rätta nappen där" och ladda ner bildet! Jag ska kolla exakt hur det ser ut och beskriva bättre.

2007-04-25 @ 12:54:34
Postat av: Monika

Även om jag avundas dig som får flytta in i en ny lägenhet och med det läget så är jag inte avundsjuk på allt det arbete du har framför dig. Jag har flyttat relativt många gånger och bli r trött bara jag tänker på det. Men då har jag ju förstås burit lådor och möbler själv (ja, med hjälp från vänner förstås).
Lycka till med flyttandet! Vi ses - bå bloggen och IRL.

2007-04-25 @ 17:17:14
URL: http://blogg.aftonbladet.se/53
Postat av: Borthy

Håller du på att packa?

2007-04-26 @ 17:44:16
Postat av: Janne

Japp Borthy det gör jag av fulla muggar. Den ena lådan efter den andra fylls på i en rasande fart,,,,,,,,PUH men snart är det över

2007-04-26 @ 18:29:52
Postat av: Borthy

Jag glömmer dig inte bara för att du packar just nu, kollar om du skrivit lite då ocj då! Var rädd om ryggen och lyft inte för tungt grabben! Kram

2007-04-27 @ 15:57:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0